فرهنگ هدف

فرهنگ هدف یک رویکرد استراتژیک است که در آن یک شرکت به شدت متعهد به انجام کاری معنادار و مثبت است. فراتر از سودآوری است و در عوض بر ایجاد تفاوت معنادار در جهان تأکید دارد.در فرهنگ هدف، ارزش ها و مأموریت اصلی شرکت، فرهنگ را هدایت می کند. این در مورد تمرکز بر یک مأموریت یا هدف بالاتر است که به بخش مرکزی هویت شرکت و نحوه عملکرد آن تبدیل می شود.

مزایای فرهنگ هدف

 شرکت هایی که دارای فرهنگ هدف هستند، به دلیل تمایل به حل مشکلات دنیای واقعی، اغلب نوآورتر و سازگارتر هستند.

 کارکنان در یک سازمان هدف محور اغلب رضایت شغلی بالاتری را تجربه می کنند که می تواند نرخ جابجایی کارکنان را کاهش دهد و بهره وری را افزایش دهد. شرکتی با فرهنگ هدف بیشتر به پایداری متعهد است و تمایل دارد به عنوان یک سازمان مسئول و آگاه شهرت قوی ایجاد کند.

معایب فرهنگ هدف

 دستیابی به تعادل بین سود و هدف می تواند چالش برانگیز باشد.

 همه افراد درون سازمان ممکن است ارزش ها و حس هدف یکسانی نداشته باشند که منجر به درگیری های احتمالی یا مقاومت در برابر تغییر شود.

 دنبال کردن فرهنگ هدف گاهی اوقات می تواند از نظر مالی چالش برانگیز باشد، زیرا ممکن است نیاز به سرمایه گذاری هایی داشته باشد که بازدهی نداشته باشد.

نمونه ای از فرهنگ هدف

پاتاگونیا یک شرکت پوشاک و تجهیزات در فضای باز معروف است که به دلیل فرهنگ هدفمند خود مشهور است. بیانیه ماموریت آن، “ما در حال کسب و کار برای نجات سیاره خود هستیم”، هدف قوی آن را منعکس می کند.پاتاگونیا به پایداری زیست‌محیطی، منابع اخلاقی و کنش‌گری برای حفاظت از محیط‌زیست اختصاص دارد.

nikanmehr وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید